close

Why , or why not " -- 片霧烈火

TO get my happiness I had done everything,
but had done nothing to be blamed and accused of.
The sound of footsteps became louder every day,
Then I noticed the fact there was no time.

I was a believer in life to be myself always,
and was asking whether I would be alive.

Give me a reason why not to adopt in this way,
or judge me to be guilty of so many incurable sins.
Tell me why,or why not. Complaining way too much,
maybe I overlooked something fatal for me.

The whole world was at a complete standstill,
and I was in fetters, at the mercy of the mob.
The silent warning became louder every day.
Then I kept pretending not to hear.

Its meaning had been in the eyes of beholder all along.
It had grown dark before I found a sign.

"Among the nonsense tragedies, what on earth you are looking for?
You only have to be honest to yourself and your own fate."
Tell me why,or why not. Complaining way too much,
maybe I overlooked something fatal for me.

There is nobody who knows there will be nobody.
Except for me,all the world has gone mad.

So what is forgiveness you are willing to withhold?
What is the well-being you are willing to make?
Now what? So what? Don't you come interrupt me, oh please,
while I am interrupting myself.

中文歌詞

為了得到我的幸福我做一切努力,
但做了什麼都被責備和指責。
腳步的聲音一天比一天更加大聲,
然後我注意到事實上已經沒有時間了。

在生活中我一直都是自己的信徒,
我自問自己是否活著。

給我一個原因為什麼不就接受這樣方式,
或基於如此多無可救藥的罪孽上審判我是有罪的,
告訴我為什麼,或為什麼不。
抱怨太多,也許我忽略了某些使我致命的事。

整個世界停滯不前,
我被束縛在暴徒的慈悲中,
沈默的警告一天比一天大聲,
然後我繼續假裝沒聽見。

這個意義始終在旁觀者眼裡,
它開始變得黑暗,在我發現了一個暗示之前,

「在沒有意義的悲劇之中,在世界上你所追尋的是什麼?
你只需要誠實的面對你自己和你自己的命運。」
告訴我為什麼,或為什麼不。
抱怨太多,也許我忽略了某些使我致命的事。

沒有人知道那裡即將沒有任何人存在,
除了我,整個世界即將發狂。

那麼什麼是你所謂願意保留的饒恕?
什麼是你所謂願意建造的康樂?
現在如何?那麼如何?你不來打斷我嗎?拜託。
當我打斷自己時。

arrow
arrow

    迷途的羔羊 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()